Stworzono / zmodyfikowano 09/12/2019 przez daria
Bardzo dziękujemy za wszelkie głosy wsparcia, uwagi, pytania, a przede wszystkim za pierwsze zapisy i odbiory nowych kart.
Dzięki Wam zaraz po otwarciu aplikacji udało się znaleźć kilka rzeczy do poprawy, których nie zauważyliśmy my, ani osoby testujące.
W skrócie – co istotnego się zmieniło? – W kategorii POMOC W SKLEPIE konieczne było rozdzielenie dyżurów, które się na siebie nakładają na dwie podkategorie – pomoc w sklepie (godz. 8:30, 11:30, 14:30, 17:30) i pomoc w sklepie – dyżury podwójne (9:15 w tygodniu, 9:30 w soboty na Andersa i wszystkie inne pomocowe dyżury dodatkowe – np. przedświąteczne). Wybierając termin dyżuru POMOC W SKLEPIE miejcie na uwadze obie możliwości.
Powyższa zmiana zaowocowała aktualizacją instrukcji zapisu. Znajdziecie ją w załączniku oraz zawsze na stronie w zakładce ZAPISY NA DYŻURY i na naszej grupie na FB w zakładce “pliki”. Z powodów ograniczeń aplikacji, zmiana ta była konieczna. Na szczęście, z perspektywy zapisywania się, jest niewielka.
Często zadajecie nam pytania – cieszymy się, bo to dla nas informacja o tym co jeszcze trzeba dopisać do zakładki FAQ – najczęstsze pytania o dyżury i członkostwo na stronie Kooperatywy. Oto wyjaśnienia najpopularniejszych wątpliwości z ostatnich dni:
- Co zrobić z moją starą kartą ze stempelkami?
- Do końca grudnia karta jest jeszcze ważna, więc możesz ją zachować na wszelki wypadek, gdyby coś z Twoją nową kartą było nie tak. Po aktualizacji 04.12. wszystkie nowe karty powinny już działać zgodnie z Waszym prawem lub jego brakiem do zniżki. Traktujemy jednak grudzień jako miesiąc przejściowy, więc gdyby (odpukać) były jeszcze jakieś komplikacje (nie przewidujemy), można w sklepie okazać starą kartę. W styczniu możesz ją zachować na pamiątkę, albo wyrzucić.
- Co zrobić jeśli zgubię lub zapomnę nowej karty na zakupy?
- Przy zgubieniu konieczne będzie wyrobienie duplikatu. W tej sprawie skontaktuj się mailowo ze Stephanem. Pisz na stephane@dobrze.waw.pl. W związku z większą ilością pracy i ceną materiałów, wyrobienie nowej karty będzie kosztować 10 zł.
- W sytuacji zguby lub zapomnienia, awaryjnie możesz użyć zdjęcia rewersu swojej karty. Czytelna fotografia tyłu karty (kod kreskowy + imię i nazwisko), powinno dać się je zeskanować, np. z ekranu telefonu. Posiadanie karty jest obowiązkowe przez każdego członka i członkinię. Okazywanie karty przed zakupami w sklepie jest naszym obowiązkiem, który umożliwia uzyskanie zniżki i dobrą praktyką, która buduje poczucie zaufania w społeczności Kooperatywy. Dużo łatwiej jest podrobić zdjęcie niż kartę. Jest nas w kolektywie coraz więcej i zdarza się, że osoba, która sprzedaje może Cię nie znać. Nie stawiajmy kasjerek i kasjerów w kłopotliwej sytuacji, w której mogą się zastanawiać nad wiarygodnością naszego członkostwa. Zawsze, jeśli to możliwe, okazujmy kartę! Jeśli osoby pracujące w sklepie zauważą, że regularnie nie nosisz karty możesz zostać poproszony/a o jej fizyczne okazanie przy najbliższych zakupach lub wyrobienie duplikatu.
- Zalecamy zanotowanie w bezpiecznym miejscu 4 ostatnich cyfr Twojego kodu kreskowego. W sytuacji kryzysowej, gdy zgubisz kartę i telefon będziesz mogła/mógł podać ten numer kasjerce, aby zweryfikować, czy posiadasz prawo do zniżki. Musisz się jednak liczyć, z tym, że osoba sprzedająca będzie mogła odmówić sprzedaży ze zniżką w ten sposób. Sprawdzenie, czy jesteś członkiem/członkinią i czy masz prawo do zniżki będzie trwać w tej sytuacji dużo dłużej. Przy długiej kolejce może to bardzo utrudnić pracę sklepu i osoby sprzedającej.
- Czy potrzebuję jakiegoś potwierdzenia na to, że odrobiłam/em dyżur?
- Nie. Jeśli jesteś z dyżurami i składkami “na bieżąco”, zniżka będzie przypisana do Twojej karty automatycznie.
- Jak to działa? (odnośnie pyt. 3)
- W naszym systemie każdy członek i każda członkini ma z założenia prawo do zniżki. Odnotowujemy sytuacje odwrotne – gdy prawo to tracisz, lub odzyskujesz. Pamiętaj, że nieterminowe opłacenie składki również jest przyczyną utraty prawa do zniżki, aż do momentu jej uregulowania. Więcej w temacie tutaj w punkcie SKŁADKI.
- Jak zmienić termin dyżuru, na który się zapisałam/em?
- Najłatwiejszym sposobem zmiany terminu jest wejście w maila potwierdzającego zapis na dyżur i kliknięcie w różowy guzik z napisem “Zmień termin dyżuru”
- Jeśli założyłeś/aś konto w aplikacji możesz otworzyć ją przez stronę Kooperatywy lub grupę na FB i zalogować się na swoje konto. Masz tam dostęp do historii swoich zapisów klikając w termin, który chcesz poprawić będziesz mogła/mógł zmienić termin.
- Pamiętaj, że samodzielnych zmian możesz dokonywać tylko do 48h przed dyżurem.
W razie innych pytań i wątpliwości pisz:
Do Kasi ws. aplikacji na kasiakalinowska@dobrze.waw.pl
Do Stephana ws. kart na stephane@dobrze.waw.pl
W imieniu ekipy ds. reformy dyżurowej (Kasia i Stephane) ślę serdeczne pozdrowienia,
Kasia Kalinowska